Changes

mamma fyller år idag, och lär köpa hem tårta.. jag måste äta lite, det blir så arga annars (tjat tjat tjat), men den biten får allt vara liten, och för att det inte ska räknas som fail (detta är ju vår failfria vecka) ska jag träna bort den också, träna lite ikväll och sedan plussa på en timme på powerwalken imorgon så jämnar det ut sig, då kan jag väl inte räkna det som fail huh? :/ jag vill helst hålla mig ifrån sådant där, för att hålla sötsuget borta.. säg att det inte kommer räknas som fail, snälla någon? :/

haha, dagen har ändrats en del, som tur var inte till så mycket sämre..
Frukost: 2 små surdegsmackor med chreme fraiche + avocado, 1 glas mjölk
lunch: 1 tallrik gröt
så här ska jag försöka fortsätta dagen!
middag: lite risotto, grönsallad
efterrätt: tårta, minibit!

jag kan inte med att äta mellanmål när jag vet om att tårtan kommer bli ett måste ikväll, tror på att ångesten blir mindre om jag gör så. Dessutom är jag faktiskt inte hungrig, det var en stor tallrik gröt haha :)

Det suger verkligen när man inte kan välja själv om man ska äta det där onyttiga eller inte.. Min mamma är som blondinbella haha; ät för själen, ni vet? hon snackar ofta om hur negativt idialen påverkar oss etc. så det är svårt att försöka gå ner i det här huset.. :P

kom igen nu brudar, hur har dagen gått hittills för er? ♥


Kommentarer
Postat av: cherry

sv: Ja verkligen, det är så jobbigt! Haha som en fis i rymden var det rätta ordet ;D take care <3

2010-02-09 @ 16:18:52
URL: http://icecherry.blogg.se/
Postat av: Miss A.M.

Tack så mycket för dina stöttande kommentarer, du anar inte hur mycket de betyder. :) Alla får väl ha sin deppardagar, och ja det blir nog bättre!

2010-02-09 @ 16:20:35
URL: http://cherrycheeks.blogg.se/
Postat av: e

alltså jag fattar inte grejen med svenskar! eller människor överhuvudtaget.. varför måste man ÄTA såfort man ska fira nåt? varför?? allt ska firas med en middag, eller med tårta eller om nån är sjuk så ska den tröstas med en chokladask. VARFÖR??



men sötnos, ät en tårtbit för din mammas skull så får det räcka. jag tycker inte att det är fail. din hjärna kommer kanske skrika så, men nej. tackla det bara.



bra med sylten! det är ju skitbra att smyga in "förbjudna saker" i vanlig mat, då dämpas suget och man förstorar inte upp sina förbud lika mycket.



hoppas du får en fin kväll, tack tack tusen tack för all pepp!! <3

2010-02-09 @ 16:47:10
URL: http://demia.blogg.se/
Postat av: e

naaw sötaste, det är heelt okej. min kommentar är snygg på sitt nya ställe.



haha om din mamma är som blondinbella så är min pappa som dennism!! bara nyttigt nyttigt hela tiden (mina päron är helt sockerfria). dessvärre har man flyttat hemifrån.. så nu är det slut på den dyra goda GI-maten och man får allt ansvar själv.

2010-02-09 @ 16:57:11
URL: http://demia.blogg.se/
Postat av: Ellis

Sv: Ja mörk choklad är ju den nyttigaste chokladen, om man nu måååste få i sig nån ;) vilket det inte kommer bli de kommande dagarna (förhoppningsvis, hmm) !

Jag tycker att du ska ta en bit tårta! Mamma fyller bara år en gång om året & jag tycker verkligen inte att du ska räkna det som fail. :)

Du är superduktig! <3

Bra idé i inlägget under, att gå utfallssteg om man ska till tex köket! Jag hakar på den trenden! :D nu ska jag "utfalla" mig till köket för ett glas vatten! hahah!

stay strong babe <3

2010-02-09 @ 17:13:36
URL: http://getdowndowndown.blogg.se/
Postat av: Ellis

Sv: Det låter super! :D



Hahaa, utfall mot köket.. kuuuul du! ;) inga negativa utfall iaf! :D

ahh men det är riktigt bra träning egentligen, som du säger, man känner grym träningsvärk dagen efter. & det är så sköönt, då känner man sig nyttig! :)<3

2010-02-09 @ 17:26:50
URL: http://getdowndowndown.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack <3

Du också sötnos stay strong, tårtan är inget fail det är ett "måste". Eftersom annars kommer dom bli arga på dig ju. :)

Stay strong<3

2010-02-09 @ 18:26:55
URL: http://finewithoutsugar.blogg.se/
Postat av: ch

tack för din värmande kommentar :) du kommer också klara de :) för allt man vill de kan man :) hehe hur är de med gröt egentligen? är de nyttigt eller onyttigt? kan man gå ner i vikt av att äta gröt?

2010-02-09 @ 19:16:10
URL: http://eenevigkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0