Let's give it a shot

fandå, när jag skapade min nya blogg (fightforfitforfight.blogg.se), glömde jag att mitt mejlkonto är hackat och registrerade den på det, vilket gör att jag inte kan verifiera mejlen, vilket gör att jag inte kommer in på bloggen, så nu fick jag skapa en ny, igen.. FAIL. här är jag i alla fall!

Har läst så sjukt mycket gå-ner-i-vikt-bloggar den senaste tiden, då jag själv håller på med det, och kände att jag också ville vara en del av den världen någonstans. Men kunde inte börja skriva om ämnet i min gamla blogg, min pojkvän skulle reagera och mina vänner likaså, och det orkar man inte riktigt ta, faktiskt.

Så det blev en ny, fight for "fit for fight", strävan efter perfektion, som många andra. Tankarna och försöken har funnits hos mig länge, men sommaren 2010 kommer inte bli sommaren då jag misslyckas, så jag ger viktbloggandet en chans.

Jag tror på att äta mindre kolhydrater (vilket brukar betyda att jag utesluter dom totalt), mer protein och drar ner på mat överhuvudtaget, då detta har tidigare fungerat på min kropp :)

min drömkropp är väl någongting i den här vägen:
rumpan, magen



krävs en del träning för att nå dit också och min plan är att gymma, främst kondition (kommer börja springa ute också när den j*vla snön försvinner) men även styrka för att forma.
vi har ingen våg hemma (mamma är en sådan som tycker vikten är skitsamma) så jag kommer köra på mått, mäta mig varrannan vecka, under bysten, tjockaste stället på magen och låren (under rumpan)


hoppas jag kan få ta en liten del i eran värld, det verkar så sjukt härligt när ni peppar varandra, det peppar mig!

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: haha fan vad surt, tack det känns bra men vill fortfarande få bort lilla magen och mindre lår och allt som gör en snygg kropp. Du lär givetvis fixa det här med, man behöver inte vara duktig på ett visst ämne eller språk;) det handlar om tålamod och sin egna kraft:) och den kommer du se till att ta fram.

Jag köpte gymkort för lite mer än 1 vecka sen och det gör verkligen susen man går dit.



Det blev mackan:( ångest nu men får träna bort det tidigt imorgon. kram

2010-02-03 @ 20:17:33
URL: http://evelinacraazy.blogg.se/
Postat av: Elli

Sv: Eller hur, så sjukt mycket att göra i skolan att man måste ta ledigt för att hinna med, haha!



Åh tack så mycket! Ja jag hoppas verkligen det :) försöker att inte väga mig för ofta, för jag vill få en chock när jag väl ställer mig på vågen haha, drömma går ju! ;D

2010-02-03 @ 20:22:28
URL: http://getdowndowndown.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha jaaa, klart du är välkommen till vår värld! :) 2010 blir snyggaste sommarn ever!!

2010-02-03 @ 20:26:17
URL: http://demia.blogg.se/
Postat av: s

välkommen :D det är så sjukt gött med stöd och tips här i bloggvärlden. hjälper en verkligen :)

2010-02-03 @ 22:43:17
URL: http://nastylittlesecrets.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att sluta äta kolhydrater är absolut ingenting att rekommendera. Kolhydrater är ju den viktigaste energikällan som kroppen har, det är därifrån vi först får energi. De behövs för att orka gå, hoppa, skutta, hinna med bussen och motionera överhuvudtaget. Så slutar du äta kolhydrater så kommer du må riktigt dåligt. Snabba kolhydrater - det är en annan sak!



T.ex:

Råris, fullkornspasta, grönsaker och grovt bröd så finns kolhydrater och fibrer. Det gör dig pigg och frisk.

I vitt bröd, godis, läsk och bullar finns det också mycket kolhydrater. Men sockret i produkterna gör att du blir pigg och sedan trött igen.. Och mer godissugen.

Så mitt tips: Ät fiberrik mat med kolhydrater. Då fördelas kolhydraterna långsamt och förbränns lättare.



Och glöm inte att kroppen behöver fett också.



Lycka till!

2010-02-04 @ 00:54:00
Postat av: Caroline

Härlig blogg! LYCKA TILL! kika in på min ;)

2010-02-04 @ 21:29:12
URL: http://lovinglover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0