Not every day is perfect

okej.. frukost: gröt, lunch: måltidsersättning, grymt nöjd. Skoldagen gick fort. Sen kommer jag hem, har gymkortet kommit? - nej. suck, ingen träning på hela helgen med andra ord (pojkvänshelg..). vad gör jag åt saken? kokar varm choklad, och äter tre mackor (lyckligtvis vetesurdeg = lite bättre iaf) med salami och smör.
Ångrade mig i samma sekund som jag svalt sista tuggan - vad sa vi om mellanmålet? - banan!
Snacka om att vara sämst. Under middagen ikväll är det bäst för mig att det inte passerar mycket mat över mina läppar. Idag blir det 8min abs och lite andra övningar. Fast helst vill jag bara lägga mig i sängen, borra ner huvudet i kudden och gråta - heela veckan har ju gått så jävla bra, fram tills nu.

Men jag ska inte låta det här spåra ur i någon sorts hetskväll - möjligheterna finns ju då det finns chips och dipp i mångder här hemma på fredagar, jag ska hålla mig till min mörka choklad. bara två bitar, max!
Och imorgon, tänkte jag straffa mig själv lite (låt mig, det får mig att må bra okej?). Måste dock äta frukost med familjen.

morgondagens planering:
Frukost: Gröt med kanel + 1 glas mjölk
middag: grönsaker hemma hos pojkvännen (tackar gud för att hans farsa är hälsofreak)
övrigt: eventuellt en halv muffin, om pojkvännen slår på sina puppy-eyes (ska försöka skylla på att jag fått i mig för mkt deg när jag bakade dem, att jag är mätt, och bah bah, men funkar det inte - han känner mig - lär det bli en halv muffin)

hur fan ska jag kunna gå ner om jag äter bröd? dricker söt choklad? aldrig kommer iväg till gymmet? sämst.


update: okej, nu har magen sjunkit ihop lite, och jag vill inte gråta längre. Men seriöst - jag hade väl kunnat skippa den varma chokladen i alla fall? hemskt besviken på mig själv.. :/

Kommentarer
Postat av: e

APP APP APP APP!!! ta nu ett djupt andetag! jag vill inte läsa om någon hets. för DIN skull nu alltså. känslan är vidrig, och kroppen fattar ju fan inte vad man håller på med.



och vännen, tänk på att "UNNA SIG" och "HETS" inte är samma sak. jag vet att det är nästintill "omöjligt" för oss att bara ta en jävla kaka, och sen inte mer.. usch jag vet det. men försök! förbjuder du det helt totalt så kommer hjärnan skrika ännu högre.



åh jag fattar egentligen inte hur jag kan skriva såhär, för jag vet ju hur jävla jobbigt det känns med helger och chips, dipp samt fler bitar av chokladen än bara två..



men jag hoppas på dej! och hur det än slutar så är du bäst iaf! okej? inget självhat, tack!!



puss kram, stay strong! <3

2010-02-12 @ 17:17:10
URL: http://demia.blogg.se/
Postat av: Ellis

Sv: Jaa! Så fort det blir helg så ska helt plötsligt alla smälla i sig fet mat, för att inte tala om allt godis, chips & läsk! :( Men det blir inget med det förutom lite mörk choklad, även för mig. :b

Tycker INTE att du ska må dåligt över brödet & den varma chokladen. Se detta som din lilla "unna dig dag" isf. Att det var det du åt idag, bara för att det är fredag. Bättre med det än att smälla i sig chips & godis!



Du har inte failat stort alls!! & det ska du inte göra heller! Ta lite mörk choklad ikväll & tänk på hur stolt du kommer vara i sommar, när du kämpat såå hårt med detta, du har varit jätteduktig denna veckan!<3

2010-02-12 @ 17:48:33
URL: http://getdowndowndown.blogg.se/
Postat av: Cookie

sv: ja verkligen!!:O

2010-02-12 @ 18:31:14
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är okej nu, tack :) Är ett stort bråk i min släkt, saknar någon som stog mig väldigt nära :(

2010-02-12 @ 19:32:43
URL: http://finewithoutsugar.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAN ÄR SKIT SEXIG! <3

2010-02-12 @ 19:35:19
URL: http://finewithoutsugar
Postat av: s

jag är inte duktig tyvärr :/ du är det dock. <3

2010-02-12 @ 19:40:57
URL: http://supersizevssuperskinny.blogg.se/
Postat av: Anonym

varm chocklad e ju så gott.

men ger ångest direkt!

2010-02-13 @ 16:10:25
URL: http://livetutanmatimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0