startmått och planering Torsdag

Nu har jag mätt mig och mina startmått blir således:
under bysten: 76 cm
tjockaste delen på magen
("bullen" & runt mina "love-handles"):
89,5 cm
låren(precis under rumpan)
: 54,5
är väl runt tjockaste delen runt magen och love-handlesen jag vill minska mest, usch!

Tänkte slänga in en planering gällande morgondagen också;
MAT:
frukost: havregrynsgröt + kanel
mellanmål:
1 päron
lunch: 1 surdegsmacka med ost (äcklig skit i skolan)
mellanmål: yoghurt + 1 äpple
middag: det som bjuds, men inga kolhydrater och en liten portion(blir som reload då jag äter detta målet efter o gymmat minst en timme, så det blir mest protein)
TRÄNING:
ca 1½ timme på gymmet (styrka hela kroppen, kondition)
8 min abs
lite extra ryggträning hemma


har ni några åsikter, ser det bra ut?
Det blir nog bra att inte dra ner dramatiskt på maten sådär första "riktiga" dagen på min diet, har en känsla av att det bara kommer sluta i hetsätning, allra troligast efter skolan, innan gymmet, vilket vore en hemsk start, så jag börjar så här, lite mjukt.

vem vill du vara på stranden i sommar?
stay strong, keep fighting ♥

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: ja det finns ingen tid att faila nu;)

lät väl super bra med mat imorgon- du kan vara lite generös med kanelen på gröten, kanel ökar förbränningen. Men vet hur det är hetsätningen är jävligt svårt att komma över i början, försök göra allt när det sätter in häll i dig vatten, tugga tuggummi borsta tänderna.

2010-02-03 @ 21:16:33
URL: http://evelinacraazy.blogg.se/
Postat av: evelina

sv: Klart vi ska bli snyggare;) inga problem det fixar vi! Om jag var du skulle jag även ta Krom tabletter jag tycker iaf att det hjälper väldigt bra mot söt suget (det ska vara till för det)



Sen många gör ett litet misstag och ersätter sockret mot light produkter, Light produkter är inte bra om man ska leka moralkärring men degt kan öka sockersuget. Man lurar hjärnan att den får socker så blir den besviken och skriker efter mer redigt socker. Jag själv är helt såld på cola light men har inte druckit det på 1 vecka nu och det är även på den väckan jag inte har ätit något onyttigt, socker eller hets ätit. Så försök hålla ifrån light produkter så mycket som möjligt.

Men jag kan även säga att ibland när jag har druckit en cola light så har jag blivit nöjd, men inte bra att leka med tanken om suget skulle sätta in;)

Natur godis är en jävla lögn det är supper mycket kalorier i det mer än vad det är i viss ren mjölk chocklad. Så det är inte alls nyttigt som det låter, i värsta fall kan man äta en hand osaltade cashewnötter för där i är det bra fett. Men inte mer för det kryllar av kalorier.

Jag har ätit osockrade hallon (bär) och lätt yoghurt till frukost lång tid (nu har jag tröttnat) det är inte mycket kalorier i det och det är super gott. Ta fram frysta bär på kvällen så smakar dom mums på morgonen.



Stay strong<3

2010-02-03 @ 21:51:13
URL: http://evelinacraazy.blogg.se/
Postat av: Elli

Sv: Eller hur!! McDonalds är vidrigt! Verkligen inte speciellt gott när man väl tänker efter. Så sjuuukt mycket onödiga kalorier så det är inte sant.. blä.



Tycker ditt schema ser bra ut!

Riktigt smart & bra tänkt av dig, det med att du börjar lite långsamt med att dra ner på mat-intaget. Nu vet jag ju inte hur mycket du ätit innan, men om man drar ner på det föör mycket så känns det verkligen som att kroppen lägger av. Man behöver en energi-omställning så att kroppen blir van vid att få i sig färre & färre kalorier.

=)



Lycka till ! Lägger till dig på bloglovin :)

2010-02-03 @ 22:08:55
URL: http://getdowndowndown.blogg.se/
Postat av: Jen

att utesluta kolhydrater är nog det bästa jag gjort :)

2010-02-04 @ 08:32:28
URL: http://myheavylifeisover.blogg.se/
Postat av: elli

Duktig du är! :)

2010-02-04 @ 10:45:53
URL: http://tomorrowcanwait.blogg.se/
Postat av: e

tack för dina söta kommentarer :)



helt rätt att inte dra ner för mycket på maten!! bättre att träna skiten ur sig haha :) nej men kroppen behöver ju verkligen bränsle! och som du säger, det är så jääävla lätt att falla in i en hetsätning och man inte äter regelbundet (låter ju som värsta klyschan, men att äta regelbundet hjälper som fan!)



hoppas du får en fin dag! stay strong <3

2010-02-04 @ 10:53:08
URL: http://demia.blogg.se/
Postat av: cherry

sv: Ja verkligen längtar som ett litet barn på julafton! haha :D stay strong!

2010-02-04 @ 14:32:14
URL: http://icecherry.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Du ligger nästan på samma mått som när jag började nu i januari:) lite komiskt. har dock inte mätt mig sen 1 januari, tänkte göra det när jag nått mitt första delmål med vikten , :)

2010-02-05 @ 07:58:49
URL: http://sjuttonkilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0